Briggs už není co býval, celá jeho nabídka od nejlevnější řady 4xx do 6xx je stejný blok, společná je tomu hlavně snaha ušetřit na čemkoli. Je fakt že Briggs má trochu nešťastnou pověst, že pojede na cokoli a v lidech se to drží. Honda je etalon, byť GCVx je nové a to je vždy risk, na druhou stranu bych nečekal, že se to bude sypat. Sám mám dvanáctiletou Stigu s GCV135, koupenou jako šrot, motor jsem dal dohromady celkem jednoduše a běhá krásně.
Výhoda Hondy je, že je jednoduše dostupná dokumentace a videa na Youtube. Vypadá to jako hloupost, ale jestli si to člověk bude chtít za 5 let sám opravit, třeba jen vyčistit karburátor, tak je video s postupem skvělé a zvládne to i naprostý amatér.
Yamaha/Subaru není exotika, jsou to suprové motory (stejné, jde jen o nálepku), tuhle značku používá třeba Dolmar/Makita v křovinořezech. Problém je, že u nás je to k dostání asi jen na Ryobi v Bauhausu. Co s tím, až budou potřeba díly? Byl jsem se podívat na 46cm Ryobi se 175ccm motorem Yamaha, 8000 Kč, suprová nabídka na první pohled. Ale zpracování je katastrofa, konečka nejsou na ložiscích, celkově z toho kouká levnota všude. Na druhou stranu mají i 52cm verzi se 190ccm motorem a ta už má nějaký standard, ložiska, šasi, už to vypadá na úrovni. Ale to je pro spoutu lidí velké. Ryobi má nějakou databázi dílů na webu, jestli to reálně funguje nevím.
Bohužel nikdo nedává pořádný motor na něco se 46cm záběrem, lidi si kupují menší pozemky a větší sekačky. Sám jsem chtěl něco 46 cm záběr, klidně 180 nebo i 190ccm pořádný motor, ale nabídka není.