Prosím o radu - jaký benzín a olej do sekačky
|
|
|
|
 |
 |
|
host - 58.85 (?) 7.9.2007 21:47, zobrazeno: 71635x
Dobrý večer, prosím o laskavou radu, mám sekačku Tecumseh, jaký se do ní, prosím, dává benzín a olej? Děkuji za odpověď předem.
|
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
vyslouzil - Diamantový Zahrádkář (18317) - 100.5 (?), 8.9.2007 9:12
Mělo by to být napsáno v návodu. Já leju do motoru Tecumseh (ostatně i do B-S a Hondy) Natural a olej do 4T sekaček Castrol. Asi existují výhodnější kombinace.
|
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
host - 61.170 (?), 22.5.2008 19:55
A je nutno benzin ještě nějak upravovat? Myslím tím ředit - někde jsem něco takového zaslechl, tak se bojím abych něco neudělal špatně a neudělal bych víc škody než užitku. Čistě nalít benzin a olej.
|
|
 |
|
 |
 |
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 103.201 (?), 22.5.2008 20:13
Do 4 taktního motoru - benzín BA 95 Natural, olej v množství většinou u malých 4 taktů 0,6 l. Olej dle výrobce motoru, nebo stejné specifikace. Např. můžete použít olej Mogul Alfa - je to 1 ltr za cca 100,-Kč, nebo B+S je o něco dražší, ale hlavně dodržet kvalitu. Olej nepřeplňujte - na rovné ploše po dokonalém vypuštění(odsátí dle vypouštění) z teplého motoru, počkat až všechno vykape. Potom uzavřít, a naplnit 0,5l, počkat přeměřit a doplnit dle měrky. Při přeplnění odsát, nadměrné množství oleje způsobuje kouření motoru - spalování oleje a nepravidelný chod. Benzín pouze koupíte a naplníte nádržku. Benzín dlouho neskladujte, pokud možno spotřebovat, nebo ošetřit přípravkem proti stárnutí, ale nový benzín je vždy nejvhodnější. Nic neředíte a do benzínu nic nedáváte pro běžný provoz - delší uskladnění - dle nutnosti jsem uvedl.
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 97.194 (?), 22.5.2008 20:43
Dobrý den. Jen napíšu svůj poznatek s použitím staršího benzínu. V loňském roce jsem si zakoupil traktorek. Nechal jsem seštelovat motor 11hp Brigs a těšil se, jak s mašinkou budu pracovat. Jenže šel čas a zámečník upravoval pasivní kultivátor. Zkrátka jsem se ke zprovoznění dostal až minulou sobotu, čili skutečně po roce. Celou dobu stál v nevytápěné garáži. Byl jsem si vědom toho, že v mašině je rok starý benzín. Nicméně jsem nastavil sytič a věřete nebo ne, na druhé zatáhnutí startováním motor naskočil a běžel jak hodniky. Měl jsem obrovskou radost, ale je mi jasné, že bych měl asi používat nějaký ten přípravk proti stárnutí beznínu, jen vlastně nevím jaký. Zkusím se mrknout na webu, nebo tady na fóru. Teď už se těším na to, jak vyschne půda, protože napršel 56 mm, a můžeme vyrazit do sadů. Stanislaw:-)
|
|
 |
|
 |
 |
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 103.201 (?), 22.5.2008 20:56
To záleží na více okolnostech, někdy se zdá, že se nic nestalo po delší době, jindy se start nepovede, nebo po dlouhé době, motor tarokuje - běží nepravidelně, někdy se stane, že vyčištění cesty paliva a karburátoru je nezbytné. Náchylnější jsou vysokootáčkové motory, kde je navíc starým benzínem narušeno mazání. Stabilizátorů benzínu je více druhů a značek, a jako prevence to má význam. Druhá možnost je spotřebovat benzín a na jaře koupit nový.
|
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
host - 221.138 (?), 22.5.2008 21:00
Tak zkuste třeba nějakou šikovnou oklikou napsat název toho stabilizátoru, zatím jsem totiž nic nenašel, ale možná je to spíš tím, že neumím pořádně hledat. Děkuji Vám. Stanislaw:-)
|
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
host - 39.3 (?), 23.5.2008 13:10
Vyjet či nevyjet starý benzín - toť otázka. Já v tom po letošní zimě mám jasno. Křovinořez, kde benzín zůstal / mj. je to čína/ tak na první škubnutí běžel. Husqvarna sekačka měla totálně vyjetou nádrž, dolil jsem čerstvý benzín, načerpal pumpičkou a po 1/4 hodině startování a křečích v ruce jsem to vzdal. Vyndal svíčku a ta vypadala jako několikrát ponořená do oleje a sazí z komínu. Takže k pumpě pro novou svíčku, vyměnit a znovu se opakoval předchozí proces s novou svíčkou. Svíčka mokrá a motor ani neškyt. Zkrátím popis... poslední pokus byl že jsem zkusil úplně mokrou svíčku zapálit a EJHLE ona nehořela. Takže proplach karburátoru, potrubí atd a pak na první pokus motor chytil Resumé- prázdná nádrž při změnách teploty se uvnitř orošovala a já startoval na zkondenzovanou vodu a to vetšina motorů nebaští.
|
|
 |
|
 |
|
|
 |
|
 |
|
|