Oprava prorezlého šasi sekačky + údržba motoru
|
|
|
|
|
|
|
kenybz - Bronzový Zahrádkář (64) - 152.7 (?) 16.8.2008 12:34, zobrazeno: 53672x
Rozhodl jsem se podělit o zkušenosti s opravou šasi sekačky.Tuto sekačku vlastním již 12 let a jak nadpis napovídá koroze šasi mě donutila k větší opravě. Předem upozorňuji že provedené práce zabraly cca 40 hodin času, ale nelituji toho... v podstatě mám opět zánovní sekačku. V první řadě bylo nutné Demontovat nůž, motor, kola, pojezdovou převodovku a další drobnosti. Šasi jsem oškrábal špachtlí od hrubých odpadávajících částí koroze, potom jsem odstranil zbívající lak chemickým odstraňovačem. Flexou s nasazeným drátěným kotoučem jsem povrch přebrousil pak zavařil popraskané sváry a přivařil výztuhu u předních kol a začal s tmelením. Pro tmelení děr jsem použil tmel se skelnými vlákny, který jsem nejprve nanesl na PE fólii v rovnoměrné vrstvě cca 2-3mm a poté tuto "záplatu" nalepil přez díry v šasi podobně jako samolepku. Po vytvrzení tmelu jsem odstranil PE fólii a mohl začít s broušením. Na vyspravení a též vyztužení vnitřních ploch šasi jsem použil akrylátový tmel, který jsem nanášel špachtlí a do něj zamáčknul perlinku jako armovací výztuž. Po vybroušení a opětovném přetmelení jsem šasi nastříkal základní a poté i vrchní barvou.
Vyměnil jsem ložiska u hnacích pastorků pojezdu a taky vyrobil nové klínky volnoběžek. U motoru jsem demontoval hlavu válce odstranil karbon, zabrousil ventily nastavil vůli, vyměnil olej a svíčku. A... motor běží jak zamlada neklepe, má citelně větší výkon a díky přetmelení vnitřních ploch je šasi mnohem pevnější, má menší vibrace a taky se snížila hlučnost. To je vše pokud máte dotazy pište. Hezký den přeje Z.M.
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 11.107 (?), 16.8.2008 13:38
Pěkná práce, tak to má být, z jedné vody... Jak šlo nastavit vent. vůle po zabroušení ventilů a kolik jste jim dal vůle?
|
|
|
|
|
|
|
host - 59.18 (?), 16.8.2008 16:36
U tohoto motoru jsou vůle u ssacího ventilu /vetší ventil/ 0,15mm u výfukového 0,2mm měřeno spárovýma měrkama.
Z ventilů jsem demontoval pružiny opatrně oškrábal karbon a zabrousil je. /Nanesl jsem zabrušovací pastu na sedlo ventilu a ručně jsem otáčel ventilem s použitím mírného tlaku pak očistil pastu a pak pokračoval s jemější pastou/ Důležité je kontrolovat povrch a též musí být mezi zdvíhací tyčkou a ventilem vůle. Po zabroušení jsem nastavil vůle následovně: pomocí měrek jsem zjistil aktuální vůli ventilů a poté odbrousil na požadovaný rozměr dřík ventilu na brusce. pozor! je to nevratný proces, tak musíte postupovat opatrně. Z.M.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 152.7 (?), 17.8.2008 20:13
Díky..., tento motor má za sebou víc jak 400hodin v provozu ale i tak jsem udělal uvedené práce a vím že bude ještě sloužit jak dlouho? to nevím, ale mám další 2 funkční náhradní. Chod tohoto motoru po uvedené opravě je velmi klidný žádné klepání ventilů při zátěži jako před opravou. stěny válce byly ve slušném stavu pouze byl viditelný "schodek" u horní úvrati /opotřebení pokovené vrstvy/ a vodítka ventilů též vykazovaly vůli. Moc dobře vím, že je tento motor konstruován na 300 hodin provozu a má minimum vyměnitelných dílů a uvedené opravy beru jako prodloužení života motoru a zabavení se. Z.M.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 44.15 (?), 18.8.2008 11:14
Díky za pochvalu. A k těm nákladům: rajčata, jablíčka atd. nepěstujeme kvůli tomu zda se vyplatí, ale proto, že nás to baví, pro relax a zejména pro znamenitou chuť vlastních výpěstků. Z.M.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 90.168 (?), 18.8.2008 11:47
Pro relax a zábavu je kosa :-) Sekačka je jen krám co smrdí a dělá kravál ;-) Pro mě taky nutnost kvůli času... Ale jinak moc pěkná práce, smekám klobouk :-) Gl.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 240.58 (?), 10.1.2021 22:03
dobrý den jak demontuji dvou řemenici z motoruTECUNSECH 13.0HP je třeba specialní ztahovák poradte děkuji
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|